Най-сетне всичко в България е О.К.

Знаех си, че нещо не беше наред. Глождеше ме усещането, че нещо дребничко и подличко трови съвършенството на нашето общество. Нещо мъничко и на пръв поглед незабележимо, но мъчително като трън в петата или, ако не искаме да използваме банални сравнения, като камъче в дамска обувка, което пуска бримка, тази бримка тръгва нагоре по черния чорап с ръб отзад и стига чак там, до дантелата със силикон, която не се вижда от полата… За какво говорехме?… Да, глождеше ме съмнението, че има нещо такова ситно, но дразнещо, което пречи на съвършенството на нашата държава да бъде съвършена до съвършенство! Вече разбрах какво е било то. След като се тури у ред всичко останало, най-сетне се взеха мерки и по отношение на младите шофьори!

youngdriver

След като вече на младите шофьори им е забранено да карат по тъмно и да карат мощни коли, в България вече съвършенството наистина е съвършено!

 

Не мога да не се поклоня пред гения, който се е сетил да предложи това. Всеки шофьор, по-млад от 25 години, е нещо много опасно. Разбира се, че не бива да кара по тъмно, защото очите му са много по-слаби и реакциите много по-несигурни в сравнение с тези на която и да е 60-годишна госпожа с книжка от 30 години, която тя е използвала толкова пестеливо, че за целия този период е карала кола не повече от 100 километра. Мигар можем да сравняваме един млад и неопитен 22-23 годишен студент, завършил езикова гимназия, спортуващ активно, непиещ и непушещ, който всеки ден шофира в трафика на София без произшествия, със зрелия 50-годишен горд делиормански собственик на зелен москвич Мустафа Ремзи Пехливан, вярно, не особено грамотен, вярно, обичащ да си посръбва тайно, но пък обилно в разрез с нормите на Корана, вярно, вадещ москвича от двора само в неделя, но пък с голям житейски опит в областта на кооперативното селско стопанство! Разбира се, че на студента не може веднага да се гласува доверието, което се полага на Мустафа!

 

Много добре са го решили и с мощните коли. Къде-къде по-безопасно е да караш със 150 километра в час опел „капка” със 75 конски сили и да предприемеш изпреварване на камион с него, отколкото да направиш същото, да речем, с някоя 5-литрова кола с над 300 конски сили! И къдъ-къде е по’ за предпочитане, ако един млад шофьор ще се размазва в дърво, да се размаже с трабант, вместо с голям джип с железа отпред. Добре че има кой да ги мисли тези неща! Наистина, злобната опозиция ще възрази, между другото само от чист популизъм и дребнопартийно манипулаторство, че нашият рали-шампион поради крехката си възраст ще трябва да ни представи на световния пистов шампионат с нещо по-скромничо, с някоя по-маломощна кола, отговаряща на възрастта му. На това ще отговорим, че, разбира се, за Жоро Танев ще се направи изключение. Ние да не сме някои буквоеди! Но ще кара само по светло, по този въпрос да не се разправяме! Пък като порасне още малко, като са научи да кара кола по-добре, да заповяда и по тъмно.

 

Не знам какво ще правим обаче с войската. Там едни 18-годишни шофьорчета като са подкарали едни огромни камиони, карат и денем, и нощем! Не става така! Но изходът е ясен – ще се разпусне и остатъкът от войската, с което Законът за движение по пътищата ще бъде окончателно и необратимо спазен!

 

И така, с новия Закон за движение по пътищата най-сетне беше запушена устата на всеки, който евентуално някога би се осмелил да каже, че хората първо трябва да бъдат преценяване по интелект, психическа устойчивост, образование, възпитание, не на последно място по това дали са изпълнили ангажиментите си към обществото, платили ли са си данъците, осигуровките, крали ли са, мамили ли си, а не дали са навършили 25 години или не. Такива да мълчат, че…

 

автор: sulla категория: 

прочетен: 2159 коментари: 43

последна промяна: 15.11.2008 00:43

Tags: , , , ,

Съдържание Пишете ми Download Nota bene!
 
Follow

Получавай всеки нов пост на e-mail си.

Join 121 other followers: