Телевизионна благотворителност

 

g1p3Четох статия за това, че участниците във VIP Brother получават големи хонорари за това да повишават популярността си, като с напираща влага в ъгълчетата на очите си призовават зрителите да даряват пари за бедни и онеправдани. Авторът на статията съвсем уместно беше поставил въпроса защо тези големи и туптящи VIP-„сърца” не дарят част от хонорарите си и защо продуцентите на предаването не дарят част от рекламните приходи.

В този ред на мисли се опитах да си представя как се разпределя печалбата от една телевизионна продукция като гореспоменатата:

 

 

1. Печалба за продуцента от преки реклами и спонсорство = ?

2. Печалба на телевизията от реклами в блоковете на съответния часови пояс = ?

3. Печалба на участниците от хонорари = ?

4. Вторична печалба на участниците от натрупана популярност = ?

5. Печалба на мобилния оператор от SMS-и = ?

6. Печалба от SMS-и на продуцента, комуто се полага част от приходите според договора му с мобилния оператор = ?

7. Печалба на държавата (управляващата партия) от ДДС = ?

8. Печалба на държавата (управляващата партия) от данък печалба = ?

9. Печалба на бенефициента (бедни, онеправдани, сираци и пр.) = ?

Мисля, че грижата за нуждаещите се има шанса да бъде достойна само по два начина: чрез откровена намеса на държавата с голям бюджет за социални дейности и чрез анонимни дарения от частни и юридически лица, които не се съпровождат с никакво медийно отразяване или други форми на публично изразяване на благодарности и хвалби.

Впрочем, ето колко е лесно:

Надежда – България

БГблаго

Движение на българските майки

и т.н, и т.н…

Tags: , ,

Съдържание Пишете ми Download Nota bene!
 
Follow

Получавай всеки нов пост на e-mail си.

Join 121 other followers: