Жена гледа през прозореца на панелен блок (че е панелен ще разберем секунди по-късно) и е видимо доволна, ако не щастлива. Лукавите рекламисти ни карат да се излъжем, че е щастлива от това, което пие в бяла керамична чаша, но едва паднали в капана на тази заблуда, става ясно, че всъщност щастието й извира от поредната щедрост на БТК под формата на разни там минути за разговори. Жената оставя чашата на масата и режисьорът веднага ни показва блока отвън (типична „китайска стена”), а прозорците му чрез своето светване и угасване започват да изписват числата, изразяващи минутите истинско щастие, които подарява операторът (рекламодателят).
Не знам какъв точно продукт рекламира БТК с този клип, но вниманието ми привлече бялата керамична чаша на жената в началото. Това очевидно е рекламна чаша, от тези, в чиято дръжка се поставя лъжичка и които бяха много актуални за фирмени подаръци последната Коледа. Това, че чашата е рекламна, се потвърждава от факта, че е брандирана (грозен термин, който рекламистите използват, когато печатат логата на клиентите си върху невинни вещи) с фирмено лого. Но логото не беше на БТК. Защото буквите в абревиатурата на БТК са „б”, „т” и „к”, а не „н” и „б”, както беше на рекламната чаша в клипа. Очевидно НБ не е БТК и много трудно в него може да се разкодира „българска телекомуникационна компания”. Следователно чашата съдържа лого, което НЕ Е на рекламодателя, който плаща за тиражирането на клипа в национален ефир. Но ако не означава „българска телекомуникационна компания”, какво ли би могло да означава НБ. Отговорът е в изписването: NB! – на латиница и с удивителна, което е най-популярната маргинална приписка (бележка в полето на книга в публична библиотека), която означава nota bene (забележи, отбележи добре, обърни внимание – лат.). Нямаше ли някаква фирма „Нота бене!”?…
Да видим какво ще каже Google. На първо място там се появява една агенция с такова име. И странно, логото на тази агенция е това от чашата в клипа на БТК.
На всички, които ще кажат: „Е, сигурно Нота бене! е агенцията, която е правила клипа”, аз ще отговоря: „Не, не е тя”. Ако не се лъжа, БТК не е сред клиентите на НБ!, дори съм сигурен, че не е. А съм толкова сигурен поради обстоятелството, че съм собственик на НБ! и по принцип съм в течение на това кои са ни клиенти и кои не. Така че, като казвам, че, за съжаление, БТК не е клиент на НБ!, препоръчвам да ми се вярва. Що се отнася до чашата, тя беше част от коледния подаръчен комплект на НБ! за 2008 заедно с календар-бележник, химикалка Parker, швейцарско ножче Victorinox и не помня още какво. Така че логото си е съвсем правомерно върху чашата, неправомерно е само присъствието на чашата в клипа.
Чудя се, защо ли е попаднала тази чаша там. Много е красива мисълта, че БТК си нямат собствени рекламни сувенири и крадат чужди, но едва ли е така. По-скоро са жертва на рекламната си агенция, която са избрали на конкурса преди една година, не знам коя. На нейната некомпетентност, която е допуснала в рекламен клип на една фирма за реквизит да се използва рекламен продукт на друга фирма, която и да е тя. Дано са направили и конкурс и за юридически консултант, който да им обясни правните измерения на случилото се. Разбира се, ако БТК покани Nota bene! за своя рекламна агенция, проблемът чувствително ще се смекчи. Но понеже няма да го направи, предстои ни, на нас, които четем и пишем в този блог, да изживеем много забавни мигове с това, което ще последва сега. Мигове, в сравнение с които знаковата ни история с Данон направо ще изглежда като скучна документалистика.