Почти без коментар искам да публикувам две писма. Едното е от Константин до мен, а другото – от КЗП до Константин. Премълчавам фамилията на Константин по негово желание. Ето първото писмо:
Здравей,
От доста време следя твоята борба с подвеждащите реклами!
Искам да ти разкажа за моята малка борба вдъхновена от теб!
Става дума за рекламата на Брускети Марети.
Ти беше писал в твой пост че те са подвеждащи като реклама.
В смисъл оставаш с впечатлението че са произведени в Италия а то се оказва Българска работа.
Е, пуснах жалба до КЗП и днес получих следният отговор.
Прилагам ти документа!
Дано има повече хора като мен и теб!
Поздрав най-сърдечен!
Твой приятел вечен:
Константин
В интерес на истината, аз бях писал за „Узаки Зорбас” и там читател на име Жоро в коментарите беше обърнал внимание, че и Bruschette Maretti е един от онези български продукти, които се преструват на небългарски, за да ги купят българите. До този момент, признавам, аз мислех, че тези хрупанки наистина са италиански. Очевидно не се чувстваме уверени като народ да се подпишем дори под някакви елементарни сухарчета, ами лъжем сами себе си, че са италиански. И ни става по-вкусно, като ги хрупаме. Впрочем, ни в клин, ни в ръкав се сещам за модна къща Монтели (от Здравка Монтолова) и обувките Марино Кошта (на Костадин Маринов). Може би трябва да започна да се подписвам като Джовани Стамболини… Както и да е. Ето и второто писмо, което е получил Константин от Комисията за защита на потребителите:
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ХХХХХХХХХХХХ,
Във връзка с постъпилия Ваш сигнал в Комисия за защита на потребителите /КЗП/ относно рекламата за продукта брускети с марка «Марети», излъчван чрез TV клип, Ви уведомявам следното:
След извършената проверка на фирма „Итал Фууд Индъстри” АД се разгледаха и анализираха събраните материали по преписката. На свое заседание Комисията взе решение, че е налице нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите /ЗЗП/, съгл. разпоредбите на Раздел IV „Нелоялни търговски практики”. За целта са предприети съответните законоустановени действия и е ангажирана административнонаказателна отговорност на търговеца.
С уважение,
Главен секретар
на Комисия за защита
на потребителите:
ИВАН БЪЧВАРОВ
„От доста време следя твоята борба с подвеждащите реклами” – ми пише Константин. Наистина от доста време се бъзикам с рекламите, но не ми беше хрумвало да нарека тази бъзикня „борба”. Но като виждам резултатите, които постигат хора като Константин, може би наистина е.
Моят блог – моята борба! Mia lotta! Mein Kampf! ;-)))))))