Аз не познавам жените, още по-малко тяхната тайнствена и изпълнена с шокиращи криволици душа. Но си мисля, че една жена, когато реши да стане рекламно лице на нещо, на някоя стока, да речем, то тя трябва да познава тази стока. Да я познава и да я харесва. Да я харесва и да я обича. Дали Ева Херцигова действително се пръска с B.U.? Съмнявам се. Затова Ева Херцигова не е подходящо рекламно лице за B.U., макар че е.
Днес България има нужда от реклама зад граница повече от всякога. Тоест, има нужда от рекламно лице, защото една реклама без лице си е направо… хайде да не казвам какво. Но разни Еви Херцигови на нас не ни трябват. На нас ни трябва друго. И коя трансгранична хубавица днес не само познава, но харесва и обича България? Отговорът долита до нас с мириса на холандски канал – Елс де Гроен! (The answer, my friend, is blowin’ in the wind – както е казал поетът). Тя дотолкова е обсебена от българофилия, че ако не направим нещо за нея, ще се поболее. Затова аз, като собственик на рекламна агенция, най-сериозно издигам кандидатурата на г-жа де Гроен за рекламно лице на България!
Започваме с клип. Елс е нестинарка. Потропва с напукани петички по жаравата и извършва кръгови движения с ръце, в които личи икона с лика на български министър-председател. Все едно кой, макар че на нея може и да не й е все едно. Сменящи се кадри на боси крака, НДК и Черно море. Драматизъм, но и привличане… Елс казва „Иху!” и после: „Добре дошли в България!”. При тези думи напред пристъпва Кондьо с погача и десетина суджука, нанизани на меден проводник. Ще завъртим клипа по MTV, Euro Sport (около изявите на Веско Топалов) и най-вече в Animal Planet, където разчитам на допълнителна отстъпка, поради органичността на материала.
От финалния кадър на Елс и Кондю ще произведем картичка, листовка и плакат. Плакатите ще разлепим върху кандидатите за президент, листовките ще разпръснем над Суходол, че да им се доще отново боклукът, а картичките ще ги продават по ресторантите хора със специфични възможности – хипнотизатори, телекинезисти и контактьори. Разбира се, голямо внимание ще обърнем и на сувенирната реклама. Лицето на Елс де Гроен с една българска роза от мен в ухото, ще отпечатаме върху календар-бележници, химикалки, запалки и ключодържатели. Като раздаваме тези „гифтове”, ярко ще илюстрираме посланието, че сме си взели бележка (календар-бележник) и тя е написана (химикалка) в умовете ни като пламък (запалка) и ни кара да се държим като ключове (ключодържател) един към друг и към обединена Европа – нещо такова…
Не, не се притеснявам, че Агенцията по туризма може да ми откаже да покани г-жа Елс де Гроен за рекламно лице на България. Не, че няма да ми откаже, а не се притеснявам, ако ми откаже, защото веднага ще намеря приложение на проекта в собствения си бизнес. В момента водя кампании на препарат против запек, средство за отпушване на канали, вълнолом за горещи вълни, македонско-български помощник в областта на правописа, белина, която премахва само зелените лекета и много други полезни и приятни продукти. Все ще се наместим някъде…