Внимание! Следващият текст може да съдържа рекламни послания. Разбира се, те няма да са прикрити и манипулативни, а откровени и безсрамни. Така че, който не иска да попада в сферата на това влияние, да не чете нататък!
Както помните, преди време бях взел от Мото Пфое един нов Ford Focus да го покарам известно време и после да споделя впечатленията си от него, което и направих в поредицата „Дневници на Фокус”. Сега се е появил още по-нов Focus с някакъв много малък, но много мощен двигател. В събота се организира тест-драйв, на който ме поканиха като блогър, който е участвал в предишната акция, но аз няма да отида по ред съображения от обективен характер. Не ми пречи обаче да поканя вас от името на Мото Пфое, с които ни свързва 15-годишно приятелство, караме се, гледаме се лошо понякога, но си се обичаме.
Кръстили са събитието Twitter Blogger Test Drive. На мен, като на един почти 50-годишен блогър (макар е не напълно узрял и улегнал), това ми звучи малко младежко и либерално, представата за „еднолитров трицилиндров двигател” предизвиква у мен по-скоро озадачено повдигане на вежди, но това са реалностите. Дали това са причините да пропусна шофирането? Не и на съзнателно ниво. Може би някъде в дълбоките дебри на порочното ми подсъзнание се надигат инстинкти за консервативни спортове и отлежали напитки, както и за огромни двигатели със скандален разход на гориво, но, заклевам се, не това е осъзнатата причина. Но вие отидете да покарате.
Тръгва се от комплекса на Мото Пфое в Младост и се кара в продължение на един час по определен маршрут. Освен че ще пробвате автомобила, ще участвате и в състезание по икономично шофиране, защото икономичността е едно от основните отличителни качества на новия двигател, който е (чакайте да го препиша…) „турбодвигател на Ford – EcoBoost със 125 к.с”. Колкото и малко да разбирам от коли тези конски сили ме впечатляват, защто не мога да не си спомня, че в далечната си младост, наистина много отдавна, съм имал шест-цилиндрово BMW със 130-140 конски сили. И вървеше твърде удовлетворително. А при този двигател на Focus цилиндрите са два пъти по-малко, кубатурата също е два пъти по-малка, теглото на колата сигурно също е доста по-малко, а мощността остава почти същата. Да не пропускаме да отбележим, че двигателят е бензинов, което за мен е извор на симпатия, защото аз съм стар чудак, който никога не е притежавал автомобил с дизелов двигател. Същият този двигател бил разгледан от международно жури от тежки експерти-инженери и специализирани медии за технологии от света на автомобилите и обявен за „Световен двигател на годината” (ето тук е моментът, когато всички притежатели на ферарита ще засилят колите си в деретата – шегувам се, разбира се). Който постигне най-нисък разход, ще получи награда – уикенд за двама с новия 1.0 Focus EcoBoost. Уикенд, от който може и да не върне, ако не го е страх от национално издирване. За сведение на онези от вас, които решат да се пробват в странното поприще на икономичното шофиране, автомобилът дава среден разход 4.8 на сто бензин (сега, като изляза, ще отида да прочета тези редове на моя автомобил, който смуче бензин като сифон).
И така, чувствайте се поканени, чувствайте се рекламно облъчени, идете и карайте. Всъщност, като стана дума за рекламно облъчване, текстът, който прочетохте току-що, няма нищо общо с рекламния банер на Мото Пфое, който сияе в горната дясна част на блога, защото за банера си плащат, а за текста – не.