Неформалният лидер на ГЕРБ и формален кмет на София Бойко Борисов не може да направи разлика между Рождество и Възкресение Христово. Това е единственият извод, който се налага, щом столицата очевидно ще посрещне Великден, окичена с коледна украса. Аз от украса разбирам малко и затова едва ли бих дръзнал да навлизам тези води, но украсата, за която говорим, е толкова украса, колкото и реклама, а понякога и повече реклама, отколкото украса.
Тази снимка е от 4 април. Направена е на кръстовището на булевардите „Витоша” и „Патриарх Евтимий”. Освен Глобул, там на бартер се рекламират също Ситроен и Сибанк, вследствие на което вишните цъфнаха, но на хората в главите им е все още „Дзън-дзън весели звънчета”, щом минат оттам. Трябва да признаем обаче, че Общината е щедра към гражданите и щедростта й с всеки изминал ден става все по-всеотдайна. Тази щедрост се измерва с паричния еквивалент на рекламата, която общината предоставя на частните украсители срещу ангажимента им да украсят улиците за радост на столичани. Ех, тази Община! Всичко е готова да направи за радостта на столичаните! Друг е въпросът, че в момента рекламата в София е безценна, защото Общината издаде една наредба за реклмната дейност, заради която рекламистите осъдиха Общината и съдът отмени наредбата. Сега наредба няма. Кметът казва, че имало проект, който обикалял за съгласуване, но същевременно се говори, че се обсъжда вариант софийската външна реклама да се даде на концесия. Ако това е вярно, то дава отговор на въпроса защо Румен Вълка си продаде концесията за боклука – явно се готви за концесионер на рекламата. Не знам колко се печели от боклук, но от реклама се печели средно по около 5-6 хиляди лева на месец от билборд (направете си груба сметка колко са билбордовете в София), без да броим огромните надпокривни конструкции, без да броим рекламата в градския транспорт и без да броим рекламата по спирките. Врочем тази вечер по телевизията изтече новината, че се е родил поредният гениален рекламно-екологичен проект: на спирките на градския транспорт ще се слагат специални кошчета за кучешки говна, в които собствениците на любимци ще изхвърлят техните екскременти чрез нарочни еднократни ръкавици, достъпни в комплект с кошчетата. Дори имало вече частен инвеститор, който бил готов да осъществи този проект за своя сметка, за което ще бъде компенсиран с прилежащите рекламни площи. Браво! Какво благородство! Представям си спирка, на спирката кошче за кучешки лайна (със себестойност не повече от 50 лева), а над кошчето – билборд с реклама на М-тел от едната страна и на „Любо-о-о!” от другата. С приход от около 2500 – 3000 лева за период (две седмици). Е, може да не е билборд. Може да е някаква по-скромна конструкция. Може дори рекламата да се слага върху самото кошче с лайната и тогава аз поне си я представям като реклама на вафла „Мура” или нещо друго за ядене. Всичко може. Само дето нещо ми се губи първоначалният замисъл. Защо кошчетата за кучешки говна трябва да са на спирките? Аз имам куче и се заклевам, че никога не съм го водил по голяма нужда на спирка на градския транспорт! Ходим в градинката. Защо тогава щедрият частен инвеститор не направи лайняни кошчета в градинките, ами ще ги прави на спирките? Защото на спирките има повече хора за облъчване с реклама и за рекламни съоръжения на спирките ще се намерят рекламодатели много по-лесно, отколкото за такива в градинките – ето защо. А това с кучешкото акане е просто повод и лустро, което да разгори ореол на благородство и обществен ангажимент. Ето, аз бих могъл с лични средства да подпомогна Общината в борбата срещу хвърлянето на хартийки в язовир „Искър”. За целта ще монтирам специални кошчета за хартийки на Орлов мост, срещу ЦУМ и пред НДК. Всички разходи ще са за моя сметка. Искам само рекламата над кошчетата. Или пък мога да украся столицата за Великден. Ще сложа на всички възлови кръстовища гигантски яйца в различни цветове и с логото на различни рекламодатели. Тези яйца ще ни радват през пролетта, през лятото ще ни хвърлят сянка, по Коледа ще ни връщат спомена за агнешко по гергьовски, а следващата пролет отново ще бъдат по великденски актуални. А, да. Забравих да кажа. Всъщност тези яйца ще бъдат контейнери, в които циганите-каруцари със специални еднократни лопати ще изхвърлят фъшкиите на конете си.