Реклами

Райфайзен, Цербер или как е „да” на български

от

 

raif1Първоначално, когато за пръв път видях поредната олигофренска реклама на Райфайзен, реших, че тук по някакъв начин е забъркано зловещото куче Цербер. После изясних за себе си, че това е кампания за някакъв кредит, който ти дават само срещу лична карта (следващия ще ти го дават без дори да те питат как се казваш), а в клипа отново главни действащи лица са семейството идиоти от предишните клипове, чието натрапчиво присъствие доказва единствено какво е мнението на рекламодателя за целевата група на рекламата.

raif2

Между другото, забелязвате ли схемата зад гърба на лектора? Какво описва тя – движението, което трябва да извърши главата на банковия чиновник при всеки зададен му въпрос или потоците на телевизионната реклама, които заглаждат мозъците на зрителите? Нека приемем, че схемата описва движението, което се изисква от главите на служтелите при контакт с клиентите в разговори по кредитни теми.

raif3

Пак между другото не можем да не забележим как краката на най-дясната обучаема банкова служителка придават една неочаквана свежест на кадъра, но млъкни сърце! Значи, приемаме, че с така онагледените посредством схема и кученце движения на главата се цели единствено да се затвърдят уменията на банковите служители да изразяват адекватно позициата на банката по зададените от потребителите въпроси. Тоест, каквото и да попитат потребителите, банката в отговор кима с глава отгоре надолу и отдолу нагоре:

– Ще ми дадете ли кредит?

(Банката кима отдолу нагоре)

– Мога ли да се надявам, че няма да ми съдерете гъза от такси?

(Банката кима отгоре надолу)

– Да вярвам ли, че лихвата няма да е чудовищна?

(Банката кима)

– Истина ли е, че няма да ме накарате да заложа апартамента на майка си, любимото й кресло и изкуствените й зъби?

(Банката кима, разбира се)

 

Обаче какво говори езикът на жестовете? Какво означава в българската комуникация движение на главата отгоре надолу? Всеки знае, че да се върти глава отляво надасно в България е „да”, докато отгоре надолу е „не”. Дори това „не” често се съпровожда и от звука „цъ”:

 

– Ще ми дадете ли лесен, безболезнен, честен кредит в мой интерес?

– Цъ!

 

Кимащото кученце, олицетворяващо кампанията на Райфайзен, е един много популярен в миналото аксесоар за задно стъкло на зелен москвич. Друг много популярен аксесоар е вакуумната гумичка, която се залепя на същото това задно стъкло и от която тръгва една пружинка, а в края на тази пружинка има весела ръчичка с изпънат среден пръст. Когато зеленият москвич мине през неравност по пътя, кученцето кима, а средният пръст се размахва – вярно, отляво надясно, а не отгоре надолу, но посланието е ясно за всички.

 

автор: sulla.blog.bg

прочетен: 2563 коментари: 14

последна промяна: 02.02.2008 20:01

Може да харесате и: